Invitatie.Lansare de carte: “PR-ul politic si comunicarea de criza in Repubica Moldova, 2009-2010”

2010-11-24
 

joi, 25 noiembrie 2010, orele 14:00


Institutul Integrare Europeana si Stiinte Politice al Academiei de Stiinte a Moldovei va invita la lansarea unei lucrari de pionierat in Republica Moldova: “PR-ul politic si comunicarea de criza in Republica Moldova, 2009-2010”, semnata de Aurelia PERU-BALAN, (tele) jurnalist, doctor in stiinte politice, conferentiar universitar (USM), cercetator stiintific coordinator in cadrul Institutului Integrare Europeana si Stiinte Politice al ASM, membru al Consiliului de Observatori al IPNA “Teleradio-Moldova”.

Autoarea studiului stiintific face o analiza a pozitionarii si comportamentului celor mai vizibile formaţiuni politice din R. Moldova, a sloganurilor, publicităţii politice, mesajelor electorale, PR-lui, inclusiv “negru”, ale acestora in perioada celor doua campanii electorale din anul 2009 (5 aprilie si 29 iulie), in perioada campaniei pentru referendumul constitutional din 5 septembrie 2010, precum si in aceasta campanie electorala pana la data de 14 noiembrie 2010.

Studiul stiintific este prefatat de prof. univ. dr. hab. Victor MORARU, iar pe coperta cartii este inserata o apreciere data Aureliei PERU-BALAN de prof. univ. dr. hab. Valeriu MOSNEAGA, seful catedrei Stiinte Politice de la USM.

CUPRINSul cartii: Capitolul I. Relaţiile Publice (PR-ul) în sistemul comunicării politice:
deosebiri şi afinităţi cu propaganda şi publicitatea politică; Capitolul II. Public Relations (PR-ul) ca management de imagine: caracteristici fundamentale şi ingerinţe ale culturilor naţionle ; Capitolul III. Resursele PR-ului şi ale publicităţii politice în alegerile parlamentare-2009 (5 aprilie şi 29 iulie) din Republica Moldova (Studiu de caz); Capitolul IV. PR-ul politic ca management al opiniei publice; Capitolul V. Sensibilizarea opiniei publice din perspectiva alegerilor prezidenţiale şi parlamentare anticipate în august-septembrie 2010 (Studiu de caz);
În loc de posfaţă. Manipulare, diversiune comunicaţională şi sloganuri în alegerile parlamentare anticipate din 28 noiembrie 2010 (o trecere în revistă până la 14 noiembrie 2010).

Lansarea cartii va avea loc joi, 25 noiembrie 2010, orele 14:00, in sala de conferinte a ASM (etaj 2, sediul central al ASM, bd. Stefan cel Mare si Sfant nr. 1).

Sunt invitati oamenii de stiinta si cultura, politicienii si, bineinteles, jurnalistii, colegii autoarei, care vor primi in dar cate o carte.


Centru Media al ASM