Unimedia: Gheorghe Duca vine cu o inițiativă de studiere obligatorie a limbii engleze în toate instituţiile de învăţământ

2011-02-12
Gheorghe Duca vine cu o inițiativă de studiere obligatorie a limbii engleze în toate instituţiile de învăţământ
Foto: vipmagazin.md
 

„În condiţiile în care R. Moldova a declarat aderarea la Uniunea Europeană drept prioritate a politicii sale externe, acest obiectiv trebuie realizat prin instrumente integraţioniste concrete, practice şi cu bătaie lungă pentru R. Moldova.


Între acestea, comunicarea directă în limba engleză, nu prin traducător, constituie instrumentul-cheie de accelerare a proceselor de apropiere a R. Moldova de UE, SUA, Japonia, China şi întreaga comunitate internaţională”, menționează președintele Academiei de Științe a Moldovei, academicianul Gheorghe Duca.

Ideea introducerii în toate instituţiile de învăţământ a studierii obligatorii a limbii engleze, a fost lansată în cadrul şedinţei Comisiei Generale Guvernamentale pentru Integrare Europeană.

Potrivit academicianului Gheorghe Duca, aceasta trebuie să devină o prioritate a politicii interne a R. Moldova din perspectiva aderării la Uniunea Europeană, or, comunicarea de la om la om va constitui chezăşia succesului în comunicarea de la Guvern la Guvern. 

Preşedintele AŞM a declarat că datoria statului nu este să dea totul de-a gata şi încă şi bani de buzunar, ci de a crea oportunităţi (studii, condiţii, legi etc.), astfel încât cetăţeanul singur să-şi câştige bucata de pâine şi să prospere. „Trebuie să pornim de la realităţile zilei de azi, să le dăm tuturor tinerilor această oportunitate, de a cunoaşte engleza, limba vorbită pe toate continentele, considerată şi limba businessului performant, ca să-şi croiască singuri viitorul”, a specificat Duca.

Potrivit Serviciului de presă al Academiei de Științe, iniţiativa lui Duca are la bază propria experienţă de profesor universitar în Italia, SUA, Cehia, dar şi de reprezentant al Guvernului R. Moldova în procesul de negocieri cu Comisia Europeană privind integrarea comunităţii ştiinţifice autohtone în spaţiul european de cercetare.