Concursul pentru suplinirea postului vacant de director adjunct al Consiliului Consultativ de Expertiză

2014-09-13

Concursul se va desfășura pentru următoarea organizație:

1. Consiliul Consultativ de Expertiză (CCE)

Comisia de concurs:

1) Președintele comisiei - academician Gheorghe DUCA;
2) Secretarul comisiei – Igor SEROTILA;
3) Membrii comisie:
- dr. hab. Aurelia HANGANU;
- dr. Viorica BOAGHI;
- Angela BELINSCHI.

Criterii și condiții de eligibilitate:

Postul de conducere al CCE poate fi ocupat pe un termen de 4 ani, de orice persoană selectată pe bază de concurs, care are:

  • capacitate de exercițiu și vârsta de cel mult 62 ani;
  • statutul de rezident al Republicii Moldova;
  • calități profesionale și morale remarcabile;
  • experiență managerială.

Conform Codului cu privire la știință și inovare (art. 134, alin. (2) și (5) al Codului cu privire la știință și inovare nr. 259 din 15.07.2004):

  • În organizațiile de drept public din sfera științei și inovării una și aceeași persoană nu poate ocupa funcția de director, de director adjunct sau de secretar științific mai mult de două termene consecutive.
  • Una și aceeași persoană nu poate ocupa concomitent două posturi de conducere în organizația de drept public din sfera științei și inovării.

Directorul adjunct poate fi angajat doar în calitate de cadru titular al CCE.

Directorul adjunct CCE poate să cumuleze până la 0,5 din norma didactică sau până la 240 ore anual sau până la 0,5 din norma de activitate în cercetare (cercetător științific principal, coordonator, consultant).

Candidații la postul de director adjunct pot fi înaintați atât de CSŞDT, de Președintele Academiei de Științe, cât și de persoanele fizice în baza cererii proprii.

Dosarul personal trebuie să conțină obligatoriu următoarele documente:

  • cererea de participare;
  • copia diplomei de studii superioare;
  • copia actului de identitate;
  • curriculum vitae.

Dosarul de concurs urmează a fi depus la adresa Academiei de Științe a Moldovei, bd. Stefan cel Mare și Sfânt nr.1, biroul 220, Secția resurse umane.

Calendarul concursului:

Activitatea Termen limită
Lansarea concursului 5 septembrie 2014
Depunerea dosarelor de către candidați Până la 30 de zile de la lansarea concursului
Comisia examinează corespunderea dosarelor candidaților criteriilor și condițiilor expuse în Regulament și prezintă pentru aprobare prin hotărârea CSŞDT a listei candidaților la posturile de conducere În termen de 5 zile de la expirarea termenului de depunere a dosarelor candidaților
Candidații la postul de director adjunct al organizației își expun pentru examinare Adunării colectivului organizației programului de activitate pentru următorii 4 ani În termen de 15 zile după înregistrare
Organizarea alegerilor în cadrul ședinței CSŞDT În termen de 15 zile de la emiterea deciziei Adunării colectivului organizației
Contestațiile privind desfășurarea alegerilor și rezultatele concursului În termen de 10 zile de la expirarea termenului concursului (intrarea în vigoare a hotărârii CSȘDT)
Soluționarea de către CSȘDT a contestațiilor În termen de 30 de zile de la data depunerii